Wiecie już w jaki sposób dbać o koła w Waszym samochodzie. Tym razem chcemy Wam pokazać jak dbać o lakier podczas regularnego mycia auta.

Zaczniemy od informacji, że regularne mycie troszkę się różni od dogłębnego oczyszczania mocno brudnego samochodu. Poniżej przedstawiamy podstawowe różnice.

REGULARNE MYCIE DOGŁĘBNE CZYSZCZENIE MOCNO ZABRUDZONEGO AUTA
pre-wash: piana aktywna bezpieczna dla wosku, pre-wash: mocniejsza piana aktywna (można dodać APC),
mycie właściwe: szampon o neutralnym pH, mycie właściwe: szampon o neutralnym pH,
rękawica: można użyć jednej rękawicy (najlepiej z naturalnej wełny), rękawica: do mocno zabrudzony kół, wnęk czy dolnych partii drzwi najlepiej użyć dodatkowej rękawicy, aby zminimalizować ryzyko porysowania lakieru,
mycie kół: zabezpieczone koła wystarczy umyć wodą z szamponem, mycie kół: pył z klocków hamulcowych oraz pozostałe osady metaliczne usuwamy za pomocą Car Pro IronX, smołę- Prickbort MAC 124, możemy użyć również glinki (więcej informacji znajdziecie w artykule poświęconym pielęgnacji kół),
jeżeli auto było zabezpieczone woskiem to wystarczy je osuszyć i odświeżyć za pomocą quick detailera. dodatkowo usuwamy smołę i pozostałe osady za pomocą glinki i tar removera (wspomniany Prickbort), kolejny raz myjemy, osuszamy auto i zabezpieczamy woskiem lub sealantem. Nakładamy dressing na plastiki i opony.

 

Tym razem pokazujemy regularne mycie.

Produkty użyte w materiale filmowym „Jak umyć auto”:

1. Pre- Wash: piana aktywna Espuma Activo Hi- Foaming Snow Foam wspomagana przez ręczną pianownicę Gloria Foam Master FM10

2. Mycie właściwe: szampon samochodowy Duragloss 901 i rękawica Car Pro Wool Wash Mitt

3. Mycie kół: Polytop Maximus (w fazie testów) i Koch Chemie Reactive Wheel Cleaner

4. Osuszanie: ręcznik do osuszania Fluffy Dryer

5. Czyszczenie szyb: 1z Einszett Glaspolish i aplikator do ręcznego polerowania URBAN

KILKA WAŻNYCH INFORMACJI!

  • Dlaczego do mycia potrzebne nam są dwa wiadra? W jednym mamy wodę z szamponem, a w drugim czystą wodę. Dodatkowo warto zastosować tzw. separatory brudu Grit Guard, dzięki któremu opadający na dno brud nie ma styczności z rękawicą. W jaki sposób myjemy auto? Moczymy rękawicę w wodzie z szamponem, myjemy fragment auta, płuczemy w wiadrze z czystą wodą i czynność powtarzamy.
  • Dlaczego do mycia powinniśmy stosować rękawicę z mikrofibry lub wełny, a nie zwykłą gąbkę? Ponieważ struktura mikrofibry czy wełny pozwala na wniknięcie brudu (co uniemożliwia zwykła gąbka) dzięki czemu minimalizujemy ryzyko porysowania lakieru.
  • Czego używać do osuszania? Do osuszania auta używamy wyłącznie ręczników z mikrofibry takich jak Fluffy Dryer, Wet Wet Look TAO czy Chemical Guys Woolly Mammoth lub ręczników waflowych, np. Profi Polish Wasser Magnet Antracyt lub Sonus der Wonder Drying Towel. Nie używamy ręczników kąpielowych czy bawełnianych szmatek ponieważ mają one zdecydowanie mniej delikatną strukturę, która rysuje lakier. Nie używamy też ręczników papierowych.
  • Jakiego szamponu samochodowego użyć? Najważniejsze jest aby szampon miał neutralne pH dzięki czemu nie naruszy wosku, którym zabezpieczone jest auto.

 

W filmie wystąpili 🙂 :

Paweł Nowicki (MX NOWICKI)

Renault Twingo RS133

Reżyseria, filmowanie oraz montaż :): 

Jacek D. vel Dempsej. ZAPRASZAMY NA FAN PAGE AUTORA FILMU

 

MX NOWICKI