Mercedes trafił do nas na pełną korektę i zabezpieczenie woskiem z najwyższej półki. Historia auta jest bardzo ciekawa, gdyż jeździło ono wcześniej w kraju kwitnącej wiśni. Spytacie za pewne dlaczego auto ma kierownicę po lewej stronie jeśli w Japonii obowiązuje ruch lewostronny. Luksusowe europejskie auta z kierownicą po lewej stronie w Japonii są uznawane za prestiżowe. Na takie auta mogli pozwolić sobie tylko majętni obywatele. W kraju wschodzącego słońca również ceni się niskie przebiegi, które świadczą, o reprezentacyjnej funkcji auta. Ten egzemplarz należy do bardzo dobrze wyposażonych stąd zawitał w garażu naszego klienta.
Tak prezentowało się auto tuż przed wyjazdem, ale zacznijmy od początku.
Środek auta wymagał dopieszczenia szczegółów.
Pielęgnacja felg po demontażu. Felgi mają być w najbliższym czasie oddane do renowacji.
Tak prezentował się lakier po dekontaminacji.
Było co robić z Mercedesem.
Ponownie lakierowane doły drzwi wymagały najwięcej pracy.
Wstępnie powierzchnia lakieru została zmatowana papierem 2000 na mokro, następnie 3M Trizact 3000 na maszynie oscylacyjnej o skoku 2,5mm Mirka Ceros.
Twardy lakier Mercedesa poddał się pod Pro-Wool’em na maszynie Dual Action i mocnościerną pastą Mothersa, a także zielonym korkiem 3M. Następnym krokiem jest pad mikrofibrowy i pasta 105 Meguiar’s. Tak kończy się proces polerowania zwany cutting’iem. Kolejnym etapem jest polish, czyli żółta gąbka NAT i Menzerna PF2500. Oczywiście po każdym podejściu należy lakier przemywać czystym alkoholem izopropylowym, aby sprawdzić stan lakieru. Następnie pozostaje umyć auto i przejść do finish’u i aplikacji wosku. Jako finish zastosowaliśmy Cleaner Fluid Professional Regular + czerwona gąbka NAT.
Wosk z najwyższej półki i efekty poniżej.
Wnętrze po…
Lubimy dbać o detale. Mercedes postarał się o doskonałe wykończenie wnętrza.
Lodówka w aucie nie mogła pozostać pusta. 🙂
I to by było na tyle.
Pozdrawiamy,
Ekipa MX Nowicki