„W dniu dzisiejszym przedstawiam wam mały test pasty kovax od MX NOWICKI do renowacji reflektorów wykonanych z pleksi.
Pacjent audi a3 reflektor soczewkowy marki hella
zdjęcia z przed renowacji niestety małe zbliżenie, nie odzwierciedlały stanu faktycznego powłoki reflektora, do końca nie widać odprysków i zmatowień spowodowanych przez promienie uv, ale musicie wierzyć na słowo nie wyglądały dobrze…
na początku zostały umyte szamponem wraz ludwikiem
elementy wokół lamp zostały oklejone taśmą aby nie uszkodzić powłoki lakierniczej przed uszkodzeniem podczas przeprowadzonego zabiegu
papier ścierny o gradacji 1000 -cała lampa dokładnie została zmatowiona
następnie papier o gradacji 1500
papier o gradacji 2000 – tutaj zwróćmy uwagę iż pleksi zaczyna delikatnie „przebłyskiwać”
teraz użyłem papier o gradacji 2500
Ostatni etap z wygładzania rys powstałych po wcześniejszych papierach -papier o gradacji 3000
przyszedł wreszcie czas na użycie pasty do pleksi kovax (przypis mx nowicki: można użyć również pasty do polerowania lamp Meguiar’s PlastX
)
po jednym przejeździe agresywną gąbką uzyskujemy taki efekt
na tym zdjęciu jest widoczny reflektor po 3 przejazdach gąbką agresywną
ostatni przejazd (drugi ) gąbka o średniej ścieralności
cały reflektor odtłuszczamy – woda + płyn do naczyń
dokładne czyszczenie pędzelkiem wszystkich szczelin z pasty wokół lamp
… a teraz możemy się cieszyć gładką oraz przejrzystą powierzchnia reflektora
dla porównania lampa druga przed renowacją
ps. mam nadzieję, że moja recenzja wam się podobała i skusicie się na renowację reflektorów u siebie
Polecam pastę KOVAX!
pozdrawiam.„
Witam.
Czy klosz nie był fabrycznie zabezpieczony warstwą klaru?
Spotkałem się z reflektorami audi po 2001r. pokrytymi oryginalnie bezbarwnym lakierem. Wtedy w przypadku mocno zniszczonej powierzchni konieczne jest najpierw pozbycie sie klaru a w następnym kroku wyprowadzenie powierzchni.
Wyszło bardzo ładnie. Pozdrawiam.
Zgadza się. Często zdarza się że samochody mają warstwę ochronną na reflektorach. Między innymi tak jest w audi. Dlatego jeżeli są w miarę dobre to nie ma ich co ruszać. Jeżeli natomiast widać że powłoka schodzi to nie mamy nic do stracenia. Trzeba ją tylko zedrzeć papierami ściernymi i później wypolerować. Na koniec warto zabezpieczyć je woskiem. Są specjalne środki które nadają zabezpieczenie jak w oryginalnych kloszach. Jednak widziałem to tylko w Stanach
Wszystko fajnie ale gdzie tą pastę kupić – w ofercie na stronie jej nie widać. Jak można ją dostać i w jakiej cenie ?
Jest w tej chwili dostępna niestety tylko w opakowaniach 1L. Rozmawialiśmy już z dystrybutorem i po nowym roku będzie w naszym sklepie dostępna w mniejszych opakowaniach
1L kosztuje 135zł. Wrzucę tą pastę do e-sklepu, a zdaję sobie sprawę że 1L dla indywidualnego klienta to dużo na zrobienie jednego, czy dwóch kompletów lamp, tym bardziej że pasta jest bardzo wydajna. Jednak jak już pisałem po nowym roku będą opakowania 250ml, a może również 100ml
Pasta jest już dostępna w naszym sklepie w butelkach o pojemności 100 i 250 ml
A czym można lampy zabezpieczyć? po szlifowaniu, może zwykłym lakierem bezbarwnym?
Witam,
lampy można zabezpieczyć woskiem lub sealantem (tym samym, którym zabezpieczamy lakier). Lakierem bezbarwnym nie polecamy zabezpieczać lamp. Pod koniec miesiąca powinniśmy już mieć specjalny sealant do zabezpieczania lamp- jak tylko przetestujemy to na pewno opiszemy wrażenia
witam!
a jakieg gąbki polerskiej uzyc? jakiej firmy??
Widzę że na sklepie poszło już zamówienie
Wybór gąbki jak najbardziej trafiony.
Witam,
pytanie do —> ‚Pawła’ <—
napisałeś w miare wszystko czytelnie być może dla mnie tylko jest niejasny jeden fakt,
chodzi mi o sam koniec czyli użycia gąbki AGRESYWNEJ a po niej już tylko o ŚREDNIEJ SCIERALNOŚCI można widzeić jakie to były gradacje jest ich wiele tak jak w papierach od 800 do 3000 ???
pytam bo jestem ciekaw czy użycie tylko dwÓ rodzajów załatwi sprawe bez używania kolejnych do wygładzania rys
no i czy uzywałeś do tego pomocy wiertarkom lub innym sprzetemm( na jakich obrotach) czy ręcznie dałeś rade
wogóle to spoko temat fajnie opisany
pozdrawiam
Jeżeli chodzi o gąbki to mamy twarde, średnie i miękki. Najlepiej jest użyć tej twardej, a następnie poprawić miękką. Zazwyczaj twarde gąbki mają kolor biały lub pomarańczowy, a miękkie to czarne.
Najlepiej jest to robić maszyną polerską. Można próbować wiertarką, ale musi być regulacja obrotów. Pracuje się w zakresie 800-1500.
Mogliście jeszcze dać zdjęcie lampy po z dalszej odległości.
Co możecie polecić do zabezpieczenia lamp po polerce ?
Mamy ciekawie zapowiadający się produkt do tego, ale nie mamy ostatnio czasu na testy. Będzie drogi, ale podobno rewelacja
Tak na szybko to mogę polecić z Meguiar’sa Headlight Protectant.
witam
a czy kovax był ręcznie polerowany czy maszynowo ?
maszynowo
ile potrzeba tego środka na 2 lampy do leona (stosunkowo małe są) ? setka starczy ?
Na pewno wystarczy
I jeszcze zostanie 
Zakupiłem ostatnio pastę KOVAX i moge stwierdzić, że efekt po jej użyciu jest fantastyczny
moje lampy w ASTRZE GTC wyglądały tragicznie głębokie rysy matowa powierzchnia. W maju stwierdziłem, że oddam lampy do specjalisty od renowacji koszt 120zł za komplet efekt był ale mnie nie zadowalał. niestety przy włączonych reflektorach było widać rysy wnioskuje że reflektory zostały tylko przepolerowane. Więc postanowiłem, że zrobię to sam. Korzystając z tego poradnika i produktu jakim jest pasta KOVAX kilka godzin pracy i lampy są jak NOWE!! za niewielkie pieniądze
Zastanawiam się teraz nad sposobem zabezpieczenia reflektorów po polerowaniu ??? W komentarzach pojawiła się informacja o produkcie który zabezpiecza przydały by się jakieś namiary na ten produkt ? byłby wdzięczny
pozdrawiam
Testowaliśmy powłokę ochronną Presty, ale niestety aplikacja jest zbyt wymagająca aby wprowadzać ją do sprzedaży. Można zabezpieczyć woskiem lub powłoką (np. CQuartz).
a wosk fk 1000p bedzie ok? bo niby do powlok lakierniczych a moge przejechac wlasnie reflektory nim?
Oczywiście można lampy zabezpieczyć woskiem
polerowaliscie papierem na suche lampy czy co chwile polewaliscie woda lub plynem?
papier ścierny namaczamy w wodzie. podczas matowania czynność powtarzamy.
Podczas maszynowej pracy lampa byla zwilzona, pad rowniez czy pasta na sucho?
Podczas matowania używamy wody. Polerowanie pastami na sucho bez wody.
wiec za kazdym razem jak sie czysci papierem trzeba go namoczyc tak?
Witam, zrobiłem swoją lampę tak jak w poradniku, faktycznie – efekt super. Dodatkowo zabezpieczyłem to sealantem Presta (Headlight Sealant) w sprayu, który polecono mi w jednym ze sklepów. Nie wiem czemu w poprzednich komentarzach wspominano o trudnej aplikacji. Wystarczy tylko spryskać sprayem i gotowe. Powłoka ochronna na lata
Pozdrawiam i dzięki za fajny poradnik
Mozesz podac takie zródło? Interesuje mnie zabezpieczenie reflektorow w sposob jak najtrwalszy