Spora część smoły została na lakierze, dlatego na początek zafundowaliśmy kąpiel w preparatach do usuwania smoły. Wykorzystaliśmy dwa produkty, Nielsen Tar & Glue Remover oraz Prickbort. Następnie przykryliśmy wszystko pianą Shiny Garage Perfect Activ Foam i spłukaliśmy wodą. Dalej oczywiście mycie ręczne, usuwanie zabrudzeń metalicznych za pomocą ValetPRO Dragons Breath i na sam koniec glinkowanie.
1

2 smola

3 smola

4 smola

5 smola

Do polerowania wstępnego wykorzystaliśmy pastę polerską 3M Fast Cut z gąbką Urban Pro SquareKoch Power Cut z futrem Flexipads. Niestety najbardziej zniszczone elementy musieliśmy wymatować za pomocą maszyny oscylacyjnej Mirka Ceros. W najgorszym stanie był lewy, tylny błotnik, gdzie matowanie rozpoczeliśmy od papieru Mirka Microstar P1500. Następnie użyliśmy Abralon P2000 i P4000. Lakieru było niewiele ponieważ około 120 mikronów. Finalnie zeszliśmy do około 95 mikronów. Niestety nie udało się wszystkiego usunąć w 100%, ale najgłębsze rysy zostały na tyle spłycone, że są widoczne jedynie w halogenach pod odpowiednim kątem. Nie psuje to na szczęście finalnego efektu, a jednocześnie można szacować że mamy jeszcze 8-10 mikronów żeby w przyszłości odświeżyć lakier 🙂
W dalszych krokach użyliśmy pasty Menzerna PF2500 oraz Scholl S17 na żółtym padzie Urbana. Do wykończenia natomiast wykorzystaliśmy maszynę Dual Action oraz kombinację Scholl S30 na nowej, czerwonej gąbce Urbana.
6 stan lakieru przed

7 stan lakieru przed

8 drzwi przed

9 drzwi przed

11 blotnik przed

12 blotnik przed

13 50-50 blotnik i drzwi

14 matowanie

15 wyamtowany blotnik

16 blotnik po korekcie

17 blotnik po korekcie

18 tylna klapa przed

19 tylna klapa przed

20 tylna klapa po

21 lampa 50-50

22 przyklejanie znaczka

Na lakierze wylądował Swissvax Shield, a na szybach niewidzialna wycieraczka 4Nano Premium Vision. Felgi zostały zabezpieczone za pomocą Sonax Netshield, a opony Nielsen Brillance.
23 stan lakieru po korekcie

24 lusterko po korekcie lakieru

25 slupek po korekcie lakieru

26 blotnik po korekcie lakieru

27 blotnik po korekcie lakieru

28 blotnik przod po korekcie lakieru

29 blotnik po polerowaniu pod ledem

30 lakier po polerowaniu pod ledem

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

Pozdrawiamy,
MX NOWICKI